قهوه از صفر تا صد/ هرآنچه باید درباره قهوه بدانید

مدیر سازکد
7 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

قهوه چیست؟

شاید اصلا انسانی روی کره زمین وجود نداشته باشد که نداند قهوه چیست؛ قهوه، محصول و یا میوه درختی است که، گیاه بومی کشور های یمن و یا آفریقا می باشد. این گیاه برای بار اول توی کشور اتیوپی پرورش و کاشته شد. امروزه سهم کشور های آسیایی و آفریقایی در تولید و پرورش این گیاه بیشتر است. این گیاه معمولا در آب و هوای استوایی و گرم رشد پیدا می کند. یکی از شناخته شده ترین کشور ها در تولید قهوه، کشور برزیل می باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی امروزکالا بهترین قهوه را برای مصرف انتخاب کنید.

دانه قهوه را بعد از برداشت، خشک می کنند و با استفاده از روش های مختلف شروع به انجام فرآیند بو دادن می کنند.

قهوه

 

 

خواص قهوه چیست؟

قهوه دارای فواید بسیار زیادی می باشد. این نوشیدنی پر طرفدار علاوه بر رفع خستگی و انرژی بخشیدن به شما، دارای فواید بی شماری می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • دارای آنتی اکسیدان بسیار قوی
  • مناسب برای تقویت حافظه
  • جلوگیری از بیماری های قلبی
  • مناسب برای کاهش وزن
  • تقویت و بهبود عملکرد سلول های عصبی

قهوه دارای انواع گوناگونی می باشد که شما می توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود، دانه قهوه مورد نیاز خود را انتخاب کنید:

انواع دانه قهوه

دانه قهوه ها با توجه به مزه و خاصیتی که دارند، می توان آن ها را در چهار گروه تقسیم بندی کرد:

  • قهوه عربیکا
  • قهوه روبوستا
  • لیبریکا
  • اکسلسا

دانه قهوه عربیکا

با اختلاف، محبوب ترین دانه قهوه جهان، دانه قهوه عربیکا می باشد. این دانه قهوه بالای 70 درصد قهوه جهان را به خود اختصاص داده است. دانه قهوه عربیکا اسیدیته پائین تری نسبت به بقیه دانه ها دارد؛ شکل این دانه قهوه بیضی شکل می باشد.

دانه قهوه عربیکا برای افرادی که مزه ترش قهوه را دوست دارند، یک انتخاب عالی به شمار می رود. اگر برای شما هم مزه تلخی قهوه آن چنان باب میلتان نیست؛ شما می توانید از قهوه هایی استفاده کنید که در ترکیب آن ها فقط عربیکا استفاده شده باشد و یا درصد عربیکا آن محصول بیشتر باشد. دانه قهوه عربیکا نسبت به روبوستا دارای کافئین پائین تری می باشد. پیشنهاد امروزکالا برای شما، خرید قهوه فرانسه بن مانو می باشد.

دانه قهوه روبوستا

دومین دانه قهوه پر طرفدار جهان، دانه قهوه روبوستا می باشد. این دانه قهوه از نظر طعم، دارای طعم تلخ و قوی می باشد. دانه قهوه روبوستا بسیار مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی می باشد؛ همچنین از محبوبیت بسیاری در کشورهایی مانند برزیل، ویتنام، هند، اندونزی و غیره برخوردار است.

دانه قهوه روبوستا، از میزان چربی پایین تری نسبت به دانه قهوه عربیکا برخوردار می باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که چربی غذا و نوشیدنی ها برای شما مهم است، بهتر است از دانه قهوه روبوستا برای نوشیدن قهوه استفاده کنید. برای تهیه قهوه های اسپرسو، لاته و … از دانه قهوه روبوستا استفاده می شود. در ادامه به بررسی قهوه اسپرسو خواهیم پرداخت. شما می توانید برای خرید قهوه اسپرسو از امروزکالا روی لینک کلیک کنید.

 

دانه قهوه

 

دانه قهوه لیبریکا

سومین دانه قهوه محبوب جهان دانه قهوه لیبریکا می باشد. این دانه  قهوه از گیاه Coffea liberica به دست می ‌آید. خاستگاه لیبریکا کشور لیبریا می باشد؛ این دانه قهوه در کشور های آفریقایی سیرون و کامرون هم کشت می ‌شود. قهوه لیبریکا دارای برگ ‌های بزرگ ‌تر و گل ‌های کوچک ‌تری نسبت به دانه ‌های قهوه اروپایی است. همچنین، دانه ‌های قهوه لیبریکا دارای طعمی متفاوت با دانه ‌های قهوه اروپایی هستند. 

طعم این دانه قهوه در کل دارای طعم تلخی ملایم و مزه ‌های میوه ‌ای و چوبی هستند. با این حال، نسبت به دانه ‌های قهوه رایج ‌تر مانند عربیکا و روبوستا، دانه ‌های قهوه لیبریکا کمتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. یکی از دلایل کمیاب بودن این دانه قهوه، کشت و روش فرآوری این دانه قهوه می باشد.

شما می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی امروزکالا، از با کیفیت ترین قهوه های بازار دیدن فرمائید.

دانه قهوه اکسلسا

چهارمین دانه قهوه محبوب جهان دانه قهوه کسلسا می باشد. دانه قهوه اکسلسا (Excelso) یکی از انواع دانه ‌های قهوه کلمبیایی است که از گونه Coffea arabica به دست می ‌آید. نام اکسلسا به معنی “عالی” و “برتر” است. به دلیل کیفیت بالای دانه ‌های قهوه این نوع معروف شده است.

دانه ‌های قهوه اکسلسا از ارتفاعات بلند کلمبیا برداشت می ‌شوند. دانه قهوه اکسلسا دارای طعمی تلخ و ملایم هستند. این نوع دانه قهوه به عنوان یکی از بهترین و محبوب ‌ترین انواع دانه قهوه جهان شناخته می ‌شود. در بسیاری از قهوه ‌خانه ‌ها و فروشگاه ‌های قهوه در سراسر جهان از این دانه قهوه استفاده می ‌کنند. این دانه قهوه به دلیل طعم تلخی که دارد، بیشتر در قهوه های اسپرسو و مشتقات آن ها استفاده می شود.

قهوه اسپرسو چیست؟

یک قهوه ایتالیایی، سریع ،پرقدرت، با کافئین بالا

قهوه اسپرسو بهترین انتخاب برای برگرداندن انرژی و قوای از دست رفته بدن می باشد. این قهوه ایتالیایی، در سریع ترین زمان ممکن می تواند حال شما را دگرگون کند. قهوه اسپرسو ترکیبی از دانه قهوه های عربیکا و روبوستا می باشد؛ همچنین شما بر اساس سلیقه خود می توانید با استفاده از ترکیب این دو دانه قهوه اسپرسو مورد علاقه خود را نوش جان کنید. یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید قهوه اسپرسو، بسته 3 عددی قهوه اسپرسو بن مانو می باشد. شما با خرید این محصول، با یک تیر سه نشان بزنید.

برای تهیه قهوه اسپرسو شما نیاز به یک موکاپات و یا دستگاه اسپرسو ساز دارید. برای تهیه اسپرسو باید دانه قهوه خود را به اندازه متوسط آسیاب کنید، نه بیشتر و نه کمتر. برای درک بهتر این موضوع باید آسیاب قهوه بزرگ تر از قهوه ترک و ریز تر از قهوه فرانسه باشد. یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات عرضه شده در بازار جهان، پودر قهوه فوری نسکافه گلد می باشد.

بهترین زمان مصرف قهوه اسپرسو؟

قهوه اسپرسو به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از کافئین، توصیه می شود این قهوه را صبح ها قبل از شروع کار میل کنید. کافئین باعث از بین رفتن خواب آلودگی و همچنین انرژی بخشی به شما می شود؛ در نتیجه توصیه می شود برای جلوگیری از بد خواب شدن این قهوه را تا ساعت 3 الی 4 بعد از ظهر میل کنید.

قهوه ترک چیست؟

قهوه ترک، قهوه ای با دانه های تقریبا درشت و متوسط می باشد. این قهوه بیشتر در خاورمیانه و کشور یونان به تولید می رسد و مردم این مناطق مصرف بیشتری از این نوع قهوه دارند. این قهوه را شما می توانید به راحتی و بدون داشتن مهارت خاصی، در منزل درست و میل کنید.

قهوه ترک از ترکیب دانه های عربیکا و روبوستا با آسیاب متوسط به دست می آید. ولی بهتر است برای این قهوه درصد ترکیب عربیکا از روبوستا بیشتر باشد. شما می توانید تنها با چند کلیک برای خرید قهوه ترک اقدام نمائید.

قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

شما برای درست کردن قهوه ترک نیازی به مهارت خاصی ندارید. فقط حدودا باید یک لیوان آب را با یک قاشق چای خوری توی یک قهوه جوش و یا جذوه بریزید و اجازه دهید به مدت 3 الی 4 دقیقه روی حرارت کم قرار بگیرد. زمانی که کف روی قهوه شما شکل گرفت، قهوه شما آماده است. قهوه ترک بن مانو با دارا بودن طعم و عطر به یاد ماندنی شما را برای داشتن بهترین طعم و مزه راهنمایی می کند.
نوش جان!!

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری به راحتی آب خوردن!! شما برای تهیه قهوه فوری تنها به یک لیوان آب جوش نیاز دارید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن روز افزون سرعت زندگی، همه ما انسان ترجیح می دهیم وقت زیادی را برای تهیه غذا و نوشیدنی صرف نکنیم. قهوه فوری در کوتاه ترین زمان، شما را از قهوه بی نیاز می کند. قهوه فوری، قهوه عصاره گیری شده و قهوه ای خشک و عاری از هرگونه آب می باشد.

در قهوه فوری از دانه قهوه عموما از دانه قهوه روبوستا استفاده می شود. تقریبا نصف قهوه سبز جهان، برای تهیه قهوه فوری استفاده می شود.

 

بهترین قهوه فوری

یکی از بهترین قهوه های فوری در جهان، برند نسکافه می باشد. شاید تقریبا همه بسیاری از مردم جهان قهوه فوری را به نام نسکافه می شناسند. شما می توانید برای مشاهده قیمت قهوه فوری پودر کافی میکس روی لینک کلیک کنید. همچنین امروزکالا در سبد خود انواع قهوه فوری را جای داده است. 

انواع قهوه فرانسه

یکی از قهوه های معروف در جهان، قهوه فرانسه می باشد. قهوه فرانسه در اروپا و آمریکا بیشترین طرفدار را دارد. این قهوه معمولا در صبح ها سرو می شود. معمولا در اکثر نقاط جهان این قهوه را به نام قهوه چکه ای و یا قهوه فیلتر دار می شناسند. 

کافئین قهوه فرانسه به نسبت دیگر قهوه ها پائین تر می باشد. قهوه فرانسه را معمولا در لیوان های بزرگ سرو می کنند؛ به همین دلیل میزان کافئینی که وارد بدن شما می شود به مراتب بالا می رود. 

پودر قهوه فرانسه

پودر قهوه فرانسه معمولا از دانه قهوه عربیکا می باشد. شما می توانید بر اساس سلیقه خود، ترکیبی از این دو دانه قهوه را استفاده و میل نمائید. پیشنهاد امروزکالا به شما، استفاده از قهوه فرانسه 250 گرمی بن مانو می باشد.

قهوه فرانسه

طرز تهیه قهوه فرانسه

برای تهیه قهوه فرانسه شما نیاز به یک دستگاه قهوه و یا یک فرنچ پرس دارید. مقداری از قهوه فرانسه را به اندازه دلخواه توی دستگاه و یا فرنچ پرس ریخته، بعد از گذشت مدتی می توانید این نوشیدنی را نوش جان کنید. شما می توانید برای خرید قهوه فرانسه روی لینک زیر کلیک کنید.

 

شما می توانید برای مشاوره خرید و یا هرگونه پرسش و پاسخ، با مشاورین مجرب امروزکالا در تماس باشید.

021-88675749

09054928448

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.