طرز تهیه پیش غذای بادمجان

زهرا مرادی
28 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

طرز تهیه پیش غذای بادمجان تخم مرغ به روش فود پرسیس

بادمجان یکی از مواد غذایی پر مصرف در آشپزی ایرانی است که با آن میتوان غذاهای بسیار متنوعی تهیه کرد .

غذاهایی که با بادمجان تهیه می شوند، تقریبا تمام دسته بندی های غذایی مثل غذاهای فوری، غذاهای سنتی و غذاهای فست فودی را پوشش می دهند.

بادمجان یکی از صیفی جاتی است که خواص دارویی فراوانی دارد و علاوه بر آن می توانید با بادمجان غذاهای متنوع و خوشمزه ای تهیه کنید .

پوست بادمجان حای آنتوسیانین است که یکی از آنتی اکسیدان‌های مهم در کاهش خطر بسیاری از بیماری ها به شمار می‌آید. توصیه می‌شود هنگام مصرف بادمجان پوست آن را نگیریم زیرا خواص بسیاری دارد.

غذای سریع و ساده یک ابزار مهم برای هر کدبانو یا کسانی است که با توجه به نحوه زندگی خود اوقاتی نیاز دارند در مدت‌زمان کم یک غذای ساده را تهیه کنند. باید در نظر داشته باشیم که علاوه بر ساده و سریع بودن روش تهیه، غذای شما باید ارزش غذایی داشته و خوشمزه نیز باشد.

با ما همراه باشید تا یک پیش غذای ساده با بادمجان و بدون گوشت را آماده کنیم.

 

 

مواد لازم :

بادمجان 2 عدد

گوجه گیلاسی 12 عدد

یک گوجه برای پوره کردن

پنیر ماتزارلا 120 گرم

روغن زیتون 2 قاشق

نمک به مقدار لازم

جعفری یک شاخه

پیازچه یا نعنای تازه یک شاخه

زرده تخم مرغ 4 عدد

 

دستور تهیه پیش غذا بادمجان

 

بادمجان ها شسته و از وسط نصف می کنیم ، با چاقو داخل بادمجان ها را برش نازک و ظریف می زنیم تا نمک و روغن به درون آن به راحتی نفوذ کند.

کمی نمک و روغن زیتون روی بادمجان ها می ریزیم سپس کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و بادمجان ها را به پشت در دمای 240 درجه سانتی گراد برای نیم ساعت در فر قرار می دهیم

( توجه داشته باشید فر گرم شود و بعد بادمجان ها در آن قرار گیرند. )

در همین حین گوجه را شسته و با بلندر  پوره می کنیم.

جعفری و پیازچه را هم ساطوری خرد می کنیم .

حالا بادمجان ها را بر می گردانیم و با قاشق یا چنگال داخل آن را گود می کنیم و درون آن پوره گوجه ، کمی پیازچه ، بعد پنیر ماتارلا رنده شده می ریزیم با پشت چنگال مواد را کمی فشرده می کنیم .

سپس گوجه گیلاس و زرده تخم مرغ روی آن قرار می دهیم‌، حالا برای مدت 10 دقیقه در حرارت 220 درجه سانتی گراد در فر قرار می دهیم .

پس از خارج کردن سینی از فر روی بادمجان ها را با کمی جعفری خرد شده تزیین می کنیم . پیش غذای خوشمزه و خوردنی شما حاضر است .

نوش جان

نکات انتخاب بادمجان

بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان است و برای قلب هم بسیار مفید است.

هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند.

همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید.

حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است.

برای گرفتن تلخی بادمجان پوست بادمجان‌ها را بگیرید؛ اما برای اینکه له نشوند، کلاهک بالای آن‌ها را نکنید. آن‌ها را تمیز بشویید؛ سپس بین یک ربع تا نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورتر است، قرار بدهید. بعد از آب نمک خارج کنید. با دست فشار دهید تا نمک و آب اضافه آن خارج شود. دیگر نیازی به شستن بادمجان‌ها نیست با این کار هم تلخی بادمجان گرفته می‌شود، هم اینکه موقع سرخ کردن روغن کم‌تری جذب بادمجان می‌شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.