طرز تهیه املت اسفناج

زهرا مرادی
18 آذر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

طرز تهیه املت اسفناج به روش فود پرسیس

 

وقتی زمان کافی برای تهیه غذا نداریم به فکر درست کردن یک املت ساده می افتیم. همین املت ساده هم می تواند تنوع داشته باشد البته به همان سادگی و سرعت.

املت اسفناج می‌توانند جایگزین خوبی برای وعده صبحگاهی‌ باشد.

این املت یک غذای خوشمزه و سالم است که با ترکیب اسفناج با تخم‌مرغ تهیه می‌شود و دارای انواعی از ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید است که برای بدن مفید هستند.

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و اسفناج مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری را فراهم می‌کند.

برای رعایت کردن یک رژیم متعال و توصیه های آن یک صبحانه درست شده با تخم‌مرغ و اسفناج به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی شما داشته باشد.

اسفناج سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم و ویتامین A و تخم‌مرغ حاوی ویتامین B-12 و ویتامین D است.

پس سعی کنید روز خود را با این صبحانه مغذی شروع کنید.

املت اسفناج مانند نرگسی اسفناج (پیشتر دستور تهیه آن قرار گرفته است)، یک غذای سالم، پر مواد مغذی و با ارزش غذایی بالا است که برای بدن ما بسیار مفید است و به‌عنوان یک وعده‌غذایی عالی برای رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود.
اسفناج معتدل است ، مانند تخم مرغ ، که هم برای طبع سرد و هم برای طبع گرم مناسب هستند.

 

 

مواد لازم

اسفناج پاک شده 100 گرم

تخم مرغ 4 عدد

شیر 50 گرم

پودر سیر 1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

دستور پخت املت اسفناج

 

اسفناج ها را در مخلوط کن ریخته ، ۳ عدد تخم مرغ به همراه سفیده تخم مرغ چهارم به آن اضافه می کنیم.

زرده تخم‌مرغ آخر را برای تزیین نگه می داریم.

نمک و فلفل به اندازه دلخواه و یک قاشق چای خوری پودر سیر در مخلوط کن می ریزیم و مخلوط می کنیم.

 

یک تابه مناسب انتخاب میکنیم کف آن را چرب میکنیم و مایه املت اسفناج به دست آمده را در آن میریزیم.

اجازه میدهیم  مواد املت با حرارت کم بپزد.

در انتها وسط مواد املت را کنار میزنیم و زرده تخم مرغ آخر را میریزیم و اجازه میدهیم بپزد.

نوش جان

 

فواید املت اسفناج

املت اسفناج یکی از غذاهایی است که به دلیل داشتن مواد مغذی متنوع، فواید بهداشتی زیادی دارد. در زیر به برخی از این فواید اشاره می‌کنیم:

  •    منبع غنی از ویتامین‌ها: اسفناج حاوی ویتامین‌های A، C، E و K است. ویتامین A برای حفظ و بهبود بینایی، سلامت پوست و افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظتی عمل کرده و سلول‌ها را از آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند. ویتامین K نیز برای خون‌رسانی سالم و بهبود خون‌گردش بدن بسیار مهم است.
  •   منبع عالی فیبر: اسفناج حاوی مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند در بهبود گوارش و سلامت روده‌ها موثر باشد. فیبر موجب افزایش حجم مصرف و کاهش جذب چربی‌ها و قندها در روده می‌شود و در نتیجه می‌تواند به کاهش وزن و کنترل قند خون کمک کند.
  •  افزایش قدرت تحمل: اسفناج حاوی مقدار زیادی آهن است که به تولید هموگلوبین کمک می‌کند. هموگلوبین نقش مهمی در حمل اکسیژن به سلول‌ها و عضلات دارد و باعث افزایش قدرت تحمل و کاهش خستگی می‌شود.
  •   حفظ سلامت استخوان: اسفناج حاوی مقدار زیادی کلسیم است که برای سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است. مصرف کلسیم در هنگام رشد و در دوران بالغی می‌تواند به جلوگیری از بروز بیماری‌های مربوط به استخوان‌ها مانند اوستئوپروز کمک کند. 5. کاهش التهاب: اسفناج حاوی مقدار زیادی مواد ضد التهابی مانند بتانین است. این مواد می‌توانند به کاهش التهاب‌های مزمن مانند التهاب مفاصل کمک کنند. به طور کلی، املت اسفناج یک غذای سالم و مغذی است که می‌تواند به سلامت عمومی بدن کمک کند.

ازاین‌رو می‌توان گفت که املت اسفناج به‌عنوان یک غذای سالم و پر مغذی، برای هرکسی که به دنبال یک رژیم غذایی سالم و کم‌کالری است، توصیه می‌شود. علاوه بر این، این غذا دارای پروتئین بالایی بوده و یک وعده‌غذایی بسیار مناسب است که در سریع‌ترین زمان ممکن و به‌راحتی تهیه می‌شود.

برای رژیم‌های کم‌کالری و افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، توصیه می‌کنیم حتماً طرز تهیه املت اسفناج را یاد بگیرند و در وعده‌های غذایی خودشان بگنجانند، به دلیل اینکه آن یک غذای کم کربوهیدرات بوده و برای کاهش وزن بسیار مناسب است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.