طرز تهیه اگ فراید رایس

زهرا مرادی
3 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

طرز تهیه اگ فراید رایس به روش فود پرسیس

درست کردن پلوی چینی ( اگ فراید رایس ) یک قانون همیشگی دارد؛ سس و مواد آن را از قبل آماده کنید تا در کم‌تر از ۱۰ دقیقه بتوانید یک پلوی چینی خوشمزه درست کنید. در تهیه این پلوی سرخ شده چینی از تخم‌مرغ استفاده می‌شود و به راحتی با سبزیجات یخ زده‌ای که از قبل در فریزر گذاشته‌اید درست می‌شود.

برنج سرخ شده یا پلوی چینی خیلی سریع آماده میشه. این خوراک رو میشه با منابع پروتئینی مختلف مثل مرغ، گوشت، میگو یا حتی تن ماهی هم درست کرد. همچنین تو پخت فراید رایس می‌تونید از انواع مختلف سبزيجات مثل هويج پخته، كدو سبز و غیره استفاده كنيد.

پلوی چینی معمولا کمی تند سرو میشه اما مقدار اسپایسی کردنش به میل و سلیقه‌ی شما بستگی داره.

 

 

مواد لازم :

برنج ۲ پیمانه

تخم مرغ 4 عدد

نخود سبز  کنسرو شده ۱ پیمانه

هویج پخته شده خرد شده ۱ پیمانه

پیازچه خرد شده تازه ۱ پیمانه

نمک 3 قاشق چای خوری

سس سویا ۱/۲ پیمانه

روغن ۴ قاشق غذا خوری

دستور تهیه اگ فراید رایس

برای تهیه یک اگ فراید رایس خوشمزه ابتدا برنج را خیس می کنیم و در یک ظرف آب و نمک می ریزیم می گذاریم تا به نقطه جوش برسد سپس برنج را به آب اضافه می کنیم  و اجازه می دهیم برنج 90 درصد پخته شود و آن را آب کشی می کنیم.

در مرحله بعد اگر وک دارید از آن استفاده کنید اگر در دسترس نیست در یک تابه مناسب روغن می ریزیم بعد از داغ شدن روغن ابتدا سفیده و سپس زرده تخم مرغ را می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم بعد برنج آب کشی شده به همراه هویج پخته شده ، ذرت ، نخود فرنگی و سس سویا را اضافه و مخلوط می کنیم.

سپس درب ظرف را می گذاریم تا مزه مواد با هم ترکیب شود.

در انتها پیازچه خرد شده را اضافه و مخلوط می کنیم.

نوش جان

 

خواص تخم مرغ :

تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان “سوپر غذا” طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود.

 

 

یک تخم مرغ آب پز شده حاوی این موارد است:

ویتامین آ:6 درصد

فولات:5 درصد

ویتامین ب 5:7درصد

ویتامین ب 12:9 درصد

ویتامین ب2:15درصد

فسفر:9 درصد

سلنیوم:22 درصد

تخم مرغ همچنین حاوی مقدار معقولی از ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین B6، کلسیم و روی است.

شامل 77 کالری، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی های سالم است.

خواص تخم مرغ:

بهبود عملکرد بدن

تخم مرغ دارای مواد مغذی فراوانی است. دو عدد تخم مرغ بزرگ حاوی ۱۰ گرم پروتئین است و مواد مغذی لازم را برای بدن، به استثنای ویتامین C، تأمین می‌کند. به همین دلیل است که وقتی با آب میوه و نان کامل همراه می‌شود، یک صبحانه‌ی کامل را برای شما تشکیل می‌دهد و بلافاصله پویایی بدن را بالا می‌برد.

جبران کمبود آهن

بسیاری از افرادی که از کمبود آهن رنج می‌برند با از دست دادن انرژی و سردرد مواجه می‌شوند. آهن حامل اکسیژن در خون است و نقش حیاتی در سیستم ایمنی بدن، انرژی‌زایی و بسیاری دیگر از عملکردهای بدن ایفا می کند. آهن موجود در زرده‌ی تخم مرغ از نوع آهن مفید برای بدن است که قابل هضم‌ترین نوع آهن به حساب می‌آید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.