طرز تهیه سالاد اسفناج

زهرا مرادی
21 آذر, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

طرز تهیه سالاد اسفناج به روش فود پرسیس

 

سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و… تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و… نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد اسفناج، یکی از سالاد‌های محبوب و مغذی است و به راحتی در دسترس است.

این سالاد ترکیبی رنگارنگ از اسفناج تازه و مواد افزودنی دیگری مانند سبزیجات تازه، میوه‌ها، پنیر، مغزها و انواع دیگر از مواد غذایی می‌باشد.

رسپی های زیادی برای سالاد اسفناج وجود دارد و شما می توانید این سالاد خوشمزه را با سبزیجات مختلف تهیه کنید که در هر صورت طعم بی نظیر برگ اسفناج در این سالاد مشهود است.

برای تهیه سالاد اسفناج بهتر است از بیبی اسفناج استفاده کنی.

بی بی اسفناج را که می توانید از میوه فروشی ها تهیه کنید، برگ اسفناج معمولی برای تهیه این سالاد مناسب نیست زیرا بی بی اسفناج بسیار ریز و ترد و نازک است و دیگر نیازی به خرد شدن ندارد و حتی می توانید در هایپر مارکت نیز این بی بی اسفناج را تهیه کنید و از خواص بسیار خوب آن نیز بهرمند شوید.

بیبی اسفناج یک وعده غذایی سالم و مقوی به حساب می آید و شما می توانید بجای کاهو در ساندویچ یا غذا های خود استفاده کنید. بیبی اسفناج برای سلاکت قلب و رفع سوزش سر دل نیز مناسب است.

طبع سالاد خوشمزه و متنوع اسفناج:
طبع اسفناج سرد است ٫ طبع انجیر گرم ، آووکادو سرد ، گردو گرم ، مازارلا سرد و بادام گرم و سرکه بالزامیک سرد است و در مجموع طبع این سالاد خنک است .

مواد لازم

اسفناج  ۲۰۰ گرم

آووکادو ۱/۲  یک عدد

انجیر متوسط ۶ عدد

گردو 50 گرم

بادام  ۲۵ گرم

بالزامیک ۲ قاشق

پنیر ماتزارلا  200 گرم

دستور تهیه سالاد اسفناج

ابتدا برگ اسفناج را خوب بشورید و در سبد بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

انجیر و آووکادو را بشورید.

پوست آووکادو را بگیرید و برش بزنید، انجیر را هم برش نازک بزنید.

گردو را شکسته و مقدار کمی تفت میدیم.

یک ظرف مناسب انتخاب میکنیم اسفناج های خشک شده را کف آن میریزیم سپس انجیر ،آووکادو ، پنیر مازارلا ، گردو و پرک بادام را میریزیم و در انتها سرکه بالزامیک را روی سالاد میریزیم.

نوش جان

 آووکادو چیست؟

آووکادو میوه‌ای به رنگ سبز روشن است که هسته‌ای بزرگ و پوستی تیره و به نظر چرمی دارد. در کشورهای آمریکایی، آوودکادو یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در فروشگاه‌ها به حساب می‌آید.

قدمت درخت و میوه آووکادو در کشورهایی مانند مکزیک و کلمبیا به ۷۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در قرن شانزدهم میلادی، آزتک‌ها و اینکاها مجبور به تقسیم آووکادوهای خود با کشورگشایان اسپانیایی شدند که آن‌ها هم سپس نام «آگواکیت» (Aguacate) را برایش انتخاب کردند. بعد مهاجران انگلیسی از راه رسیدند که با اشاره به پوست سبز رنگ و فلس‌دار آووکادو و شکل هلو مانندش، لقب «هلوی تمساح» (Alligator Pear) را به آن دادند. در گذر زمان آوودکادو آن‌چنان با فرهنگ و سبک زندگی آمریکای شمالی پیوند خورد که اکنون بیش از ۸۰ نوع آووکادوی مختلف، تنها در کالیفرنیا داریم.

خواص آووکادو

آووکادو یک میوه چرب و مغذی است که می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد. خواص آووکادو شامل:

-پتاسیم: آووکادو حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که برای حفظ فشار خون بسیار مفید است.

– حاوی فیبر: مصرف آووکادو می‌تواند به تقویت سیستم گوارشی کمک کند.

– حاوی ویتامین K: آووکادو حاوی ویتامین‌های مختلفی از جمله ویتامین K است که برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

همچنین آووکادو می‌تواند به عنوان منبعی خوب از ویتامین C، ویتامین E، و برخی از ویتامین‌های گروه B و همچنین مواد معدنی مانند مس و روی عمل کند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.