طرز تهیه چیکن فراید رایس

زهرا مرادی
2 دی, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

طرز تهیه چیکن فراید رایس به روش فود پرسیس

فراید رایس چیست ؟

برنج سرخ شده جزء محبوب ترین غذاهای آسیای شرقی ، آسیای جنوب شرقی و برخی از غذاهای جنوب آسیا و همچنین یک غذای ملی در اندونزی است .

به عنوان یک غذای خانگی، برنج سرخ شده معمولاً با مواد باقی مانده از غذاهای دیگر تهیه می شود که می توان تعداد زیادی از رسیپی ها را با آن آشپزی کرد.

برنج سرخ شده اولین بار در زمان سلسله سوئی در چین تهیه شد.همانند نودل برنج سرخ شده یک غذای خیابانی رایج و پر طرفدار درآسیا است. در برخی از کشورهای آسیایی، رستوران های کوچک، فروشندگان خیابانی و دستفروشان دوره گرد در سرو برنج سرخ شده تخصص دارند.

در شهرهای اندونزی، یافتن دستفروشان خیابانی برنج سرخ شده رایج است که با گاری غذای خود در خیابان ها حرکت می کنند و آن را درخیابان های شلوغ یا مناطق مسکونی مستقر می کنند. بسیاری از غرفه های غذاهای خیابانی جنوب شرقی آسیا برنج سرخ شده را با مجموعه ای از چاشنی ها و مخلفات اختیاری ارائه میدهند.

معمولا هنگام مهمانی به دنبال غذاهایی می گردیم که هم خوشمزه باشند و هم از ظاهری زیبا و شیک برخوردار باشند، اما اغلب با لیست غذاهایی تکراری روبرو می شوید، چه بهتر که برنامه غذایی خود را با غذاهای جدید و بینظیر سایر کشورها به روز نمایید.

 

 

مواد لازم :

برنج ۲ پیمانه

مرغ   بدون استخوان ۶۰۰ گرم

نخود سبز  کنسرو شده ۱ پیمانه

هویج پخته شده خرد شده ۱ پیمانه

پیازچه خرد شده تازه ۱ پیمانه

نمک 3 قاشق چای خوری

سس سویا ۱/۲ پیمانه

سس فلفل ۱/۴ پیمانه

سیر ۲ حبه

روغن ۴ قاشق غذا خوری

ادویه اختیاری (میخک – کاری – پودر زنجبیل – فلفل سیاه )

 

دستور تهیه

ابتدا برنج را پلویی می پزیم ، برنج را آب کشی می کنیم و کنار می گذاریم.

در مرحله بعد سیر را له می کنیم و در روغن تفت می دهیم وقتی عطر سیر بلند شد شد مرغ را اضافه می کنیم و مرغ را سرخ می کنیم ، نمک و در صورت لزوم ادویه را اضافه می کنیم.

سپس هویج ، نخود فرنگی و برنج پخته را اضافه می کنیم بعد از به هم زدن مواد سس سویا و سس تند را روی مواد می ریزیم.

در انتها پیازچه را روی غذا ریخته و ظرف را از روی اجاق بر می داریم و سرو می کنیم.

غذای شما آماده است.

نوش جان

 

چند نکته :

در دستور اصلی این غذا پوست مرغ جدا نمی‌شود. زیرا وجود پوست مانع از خروج عصاره مرغ شده و به لطافت گوشت کمک می‌کند. اما اگر دوست ندارید مرغ، پوست داشته باشد می‌توانید قبل از پخت پوست آن را جدا کنید.

برای پخت چیکن رایس بهتر است از برنج سفید استفاده کنید.

با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید از سبزیجات مختلفی دیگری مانند کلم بروکلی و ذرت نیز در این غذا استفاده کنید.

خواص مرغ

مرغ یک منبع بسیار خوبی از ویتامین B3 (نیاسین)است که یک ویتامین ضد سرطان می ‏باشد. DNA به ویتامین B3 نیاز دارد و کمبود نیاسین به اندازه ‏ی کمبود سایر ویتامین‏های گروه B در ارتباط مستقیم با بیماری های ژنتیکی می ‏باشد.مصرف ۱۲۰ گرم گوشت مرغ حدود ۷۲ درصد نیاز بدن به این ویتامین را برآورده می ‏سازد.

گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‏ باشد. سلنیوم برای سلامتی انسان یک اهمیت ویژه و اساسی دارد. سلنیوم یکی از اجزای بسیار مهم واکنش‏های متابولیکی در بدن می‏ باشد که عبارتند از متابولیسم هورمون ‏های تیروئیدی ، سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی و سیستم ایمنی. مطالعات گوناگون نشان داده است که بین بروز سرطان ‏ها و دریافت سلنیوم یک ارتباط مهم وجود دارد. سلنیوم مانع سرطان می ‏شود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.